Nowa Sól,

niedziela, 16 marca 2008

Ekologiczne i ekonomiczne postulaty dla Nowej Soli

-rozbudowa ścieżek rowerowych w mieście i na przedmieściach. Starania o bezpieczne podmiejskie ścieżki rowerowe z Nowej Soli do Otynia, Starego Żabna itd.

-walka o to by S3 na odcinku od Jordanowa do Nowej Soli uzyskała status autostrady (co oznacza brak skrzyżowań jednopoziomowych oraz by była płatna tylko dla ciężarówek). Starania o bezpieczeństwo ruchu drogowego, szczególnie bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
-rozwój portu lotniczego dla Nowej Soli w Babimoście/ Kramsku, przyciągnięcie tanich linii lotniczych (np. Ryanair). Jest to wielka szansa dla całego regionu, a dla Trójmiasta w szczególności.
-Zabiegi o poprawę estetyki centrum Nowej Soli i stworzenie nadrzecznego deptaka pełnego kafejek i restauracji. Walka o zbliżenie się miasta do rzeki i o lepszae wykorzystanie portu.
-Starania o to, by w regionie Trójmiasta Lubuskiego obowiązywał związek komunikacyjny. Oznacza to, że będzie można na bilecie miesięcznym podróżować na trasie Zielona Góra- Nowa Sól autobusami i pociągami niemal wszystkich przewoźników, a nie tylko jednego. Wówczas możliwa będzie także podróż komunikacją miejską w ramach jednego biletu na wszystkie środki komunikacji!
-Walka o to, by na trasie do Zielonej Góry pociągi i autobusy jeździły w stałych odstępach czasu, co 20, 30 lub 60 minut w zależności od pory dnia, i istniał jeden system informacji o rozkładzie dla wszystkich przewoźników. Tak jest na zachodzie, tak musi być u nas.
-Lobbing o to by na trasie Zielona Góra Górna- Nowa Sól kursowały autobusy szynowe co 30 minut tworząc SKM dla Trójmiasta. Zabiegi o modernizację linii kolejowej z Wrocławia przez Nową Sól do Szczecina oraz o kolejową obwodnicę Czerwieńska tak by wreszcie opłacało się jechać koleją na północ kraju.
-Walka o demonopolizację rynku przewozów kolejowych w Lubuskim. Uważam, że tylko konkurencja i inicjatywa prywatnych przewożników może przełamać upadek kolei. Będę zabiegał o ożywienie linii kolejowych do Żagania i Wolsztyna i o to by kursowały na nich autobusy szynowe.

Brak komentarzy: